Grįžti į pradžią

2017-04-23

Jauni šiuolaikinės muzikos kompozitoriai, atliepdami jau įprasta praktika tapusias tendencijas neapsiriboti akustinės muzikos skambesiu, o garsovaizdį praturtinti ir eksperimentuoti elektronika, kuria vis daugiau elektroakustinių ar grynai elektroninių kūrinių, kartais net specializuojasi garso meno sferoje, be kita ko, kvestionuojančioje akademiškumo rėmus. Reaguodami į šią augančią pasiūlą (ir ne mažesnę paklausą), Lietuvoje „išsigrynino“ du festivaliai, skirti elektroakustinei ir elektroninei muzikai: rudenį vykstantis „Ahead“ ir pavasarinė „Jauna muzika“, pritraukiantys neabejotinai įvairesnės publikos, nei įprasta matyti šiuolaikinės akademinės muzikos festivaliuose – galbūt veikia ir jaunatviški eksperimentai, ir tarpdiscipliniškumas, pritraukiantis ne tik muzikus.

Visas įrašas



2017-04-10

2017 m. pradžioje Lietuvos muzikos ir teatro akademija išleido nedidelę knygelę, skirtą ilgamečio LMTA dėstytojo, muzikologo doc. Adeodato Tauragio (1936–2004) gyvenimui ir veiklai aptarti.

Visas įrašas



2017-04-10

Lietuvos Nepriklausomybės dienos minėjimo koncertas „...prieš, tarp ir po…“, įvykęs 2017 m. kovo 9 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir kovo 10 d. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, sutelkė publikos dėmesį į netradicinius požiūrio ir koncerto formato taškus. Pažymėdami laiko tėkmės prieštaras, istorinę praeitį ir savosios aplinkos klimatą, trys jauni menininkai – kompozitoriai Julius Aglinskas, Dominykas Digimas ir skulptorius, interaktyvių objektų kūrėjas Vėjas Aliukas garsinėmis ir vizualiomis priemonėmis įkūnijo takoskyrą tarp ilgų priespaudos metų ir naujo, vakarietiško žvilgsnio bei laisvo gyvenimo būdo. Kaip teigia D. Digimas, „tarp – tai vyksmo procesas. Kiekvienas procesas turi pradžią ir pabaigą, o tarp jų vyksta kažkas nekontroliuojamo, ko dažniausiai neidentifikuojame. Nors ir nepastebime, tai vis tiek egzistuoja.“ Šia ir kitomis įžvalgomis apie bendrą projektą bei savo kūrybą sutiko pasidalyti jo autoriai D. Digimas ir J. Aglinskas. Kalbino Ieva Kananavičiūtė.

Visas įrašas



2017-04-10

Kasmet Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Muzikos istorijos ir Muzikos teorijos katedrų rengiama mokslinė studentų konferencija-konkursas šįkart buvo skirta šviesios atminties muzikologui, muzikos švietėjui, bibliografui, docentui Adeodatui Tauragiui (1936–2004). Muzikologo veiklų ratas buvo itin platus – tai paliudyti gali ir naujai išleistas leidinys „Nespalvoto portreto spalvos“, skirtas jo gyvenimo ir veiklos apžvalgai. Plačiau susipažinti su A. Tauragio asmenybe ir darbais pakvietė ir konferenciją-konkursą pradėjusi diskusija su prierašu „Ir girdėta, ir negirdėta...“, kurioje dalyvavo muzikologė, LMTA garbės profesorė Jūratė Gustaitė, kompozitorius, LMTA profesorius Mindaugas Urbaitis, muzikologė, LMTA docentė Vytautė Markeliūnienė ir muzikologė Laimutė Ligeikaitė, kuriai patikėta pokalbį moderuoti. Įžanginį žodį tarė LMTA Mokslo prorektorė Judita Žukienė, savo šiltais prisiminimais dalijosi ir buvę studentai, kolegos, artimieji Danutė Palionytė, Jonas Bruveris, Rūta Skudienė, Zina Nutautaitė, Cecilija Pėželytė-Lapkuvienė. Nedalyvavę, tačiau norintieji prisiminti spalvotą muzikologo portretą, kviečiami susipažinti su pokalbio dalyvių mintimis šiame tekste. Parengė Ignas Gudelevičius.

Visas įrašas



2017-04-05

Česlovas Sasnauskas. Kūriniai vargonams. Organ works. Orgelwerke. Sudarė ir redagavo Gediminas Kviklys. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2016. 94 p.

Visas įrašas



2017-03-31

Muzikologė Laimutė Ligeikaitė – žmogus, kuris, rodos, spėja visur. Taikli muzikos kritika, žavingai vedami koncertai, diskusijos, LMTA studentams skaitomos paskaitos, išsamūs ir įdomūs tekstai Filharmonijos koncertų programose, kitos publikacijos... Dažniausiai kalbėdama ne apie save, o apie kitus, ne žengdama, o tiesiog lėkdama per prasmingų darbų kupiną kasdienybę, muzikologė, minėdama gražų jubiliejų, rado laiko išbandyti ir „karštą“ pašnekovo kėdę. Išsamus ir įdomus interviu tapo gera pamoka ateičiai – kitąkart nebelaukti „apvalių“ datų turiningam ir šiltam pokalbiui susitikti. Kalbėjosi Rasa Murauskaitė.

Visas įrašas



2017-03-26

Pro atvirą langą pasigirsta kaukiančios automobilių sirenos. „Pusvalandį praleidus prie šio lango su diktofonu, manau, galima būtų susirinkti geros medžiagos ir iš jos padaryti kompoziciją, kuri atskleistų tam tikrą garso pasaulį“, – sako Arturas Bumšteinas. Kompozitorius, susitelkęs į tarpdisciplininį meną, teigia, kad nemato didelio kokybinio skirtumo tarp kompozitoriaus, kuriančio prie fortepijono ir besikliaujančio vien savo klausa bei fantazija, ir kūrėjo, besinaudojančio jau egzistuojančia medžiaga – sukurta žmogaus ar aplinkos.

Balandį vyksiančiame kasmetiniame elektroninės ir elektroakustinės muzikos festivalyje „Jauna muzika“ skambės ir A. Bumšteino kūrinio premjera – „Styginių kvartetas“ fagotui ir keturių fagotų įrašui. Paradoksalus kūrinio pavadinimas išprovokavo pokalbį pradėti klausimu „kodėl?“ – o tolesnę šio teksto eigą suformavo iškristalizuotos kompozitoriaus mintys, kurios eksponuojamos jas dėliojant tarsi į koliažą. Parengė Paulina Nalivaikaitė.

Visas įrašas



2017-03-09

Pavasariškai drėgną kovo 4-osios, šeštadienio, vakarą operos teatras prisipildė smalsių vaikų su tėveliais, nekantraujančių pamatyti kompozitorės Ramintos Šerkšnytės vaikiškos operos „Penki Merės stebuklai“ premjerą. Paskutinį kartą nauja opera vaikams „Zuikis puikis“, sukurta kompozitoriaus Sigito Mickio, pristatyta prieš dvejus metus, tad naujosios operos premjera sutraukė pilną salę įvairaus amžiaus žiūrovų. R. Šerkšnytė jau ir anksčiau kūrė vaikams, rašė muziką teatro spektakliams, tačiau ši opera jai – pirmoji.

Visas įrašas



2017-03-08

Pirmąją pavasario dieną pajūrio vėjai į sostinę atpūtė svečių – šaunų, jauną, idėjų pilną Klaipėdos kamerinį orkestrą. Vadovaujamas violončelininko Mindaugo Bačkaus, tačiau nuolatinio dirigento neturintis kolektyvas jau ne kartą stebino publiką įdomiomis programomis, koncertais su išskirtiniais solistais, tarp jų net pianiste kate Nora, su kuria pateko į Gineso rekordų knygą kaip pirmojo pasaulyje koncerto katei ir kameriniam orkestrui atlikėjai. Iš viso to galima spręsti, jog kolektyvas nebijo iššūkių, o į Lietuvos nacionalinę filharmoniją jie atvyko su labai marga programa, pavadinta „Apeigos orkestrui“. Tokį koncerto „titulą“ pateisino pirmasis ir paskutinis kūriniai – atitinkamai lietuvių kompozitorės Nijolės Sinkevičiūtės „Kryžkelės apeigos“ violončelei solo ir styginiams (koncerto metu įvyko kompozicijos premjera Vilniuje, o pirmąjį kartą ji skambėjo rugsėjį festivalyje „Permainų muzika“) ir anglų kompozitoriaus Johno Tavenero legendinė „Apsauganti skraistė“. Per vidurį įsiterpusi rusų kompozitoriaus Piotro Čaikovskio Serenada styginiams C-dur, op. 48 iš konteksto šiek tiek „iškrito“, bet paprieštarauti šios muzikos grožiui vis vien neišeina.

Visas įrašas



2017-03-02

Įspūdis iš Vilniaus knygų mugės Muzikos salės

Pastaraisiais metais tradicinė Vilniaus knygų mugė tapo kone socialiniu reiškiniu – tokios žmonių masės, kokioje buvo galima tikrąja žodžio prasme „įstrigti“, sulaukiama labai retai. Sunku būtų įvardyti tikslias šio visuomenės „išprotėjimo“ dėl mugės priežastis, tačiau žinant, kad prieš kelerius metus atsiradusi Muzikos salė visuomet tampa viena populiariausių mugės erdvių, galima spręsti, jog ji taip pat smarkiai prisidėjo prie prarastos galimybės rasti vietą automobiliui šalia „Litexpo“ parodų rūmų.

Visas įrašas



Archyvas >>>

http://www.mic.lthttp://www.srtfondas.lt/http://www.latga.lthttp://www.bernardinai.lthttp://www.muzikusajunga.lthttp://www.koncertusale.lt
f