2018-02-13
Tarptautiniame festivalyje Pekine Lietuvai atstovaus Justinos Repečkaitės kūrinys
Organizatorių nuotr.
Svarbiausias pasaulinis šiuolaikinės kompozicinės kūrybos forumas ISCM Pasaulio naujosios muzikos dienos paskelbė kūrinių atrankos rezultatus. Iš šešių tarptautinei komisijai pateiktų Lietuvos kompozitorių kūrinių atrinkta Justinos Repečkaitės kompozicija „Tapisserie“ kameriniam ansambliui (2015). Nuo 1923 m. rengiamas Tarptautinės šiuolaikinės muzikos draugijos (ISCM) naujosios muzikos forumas šiemet vyks gegužės 19–27 dienomis Pekino modernios muzikos festivalio platformoje. Tai jau trečiosios ISCM Pasaulio naujosios muzikos dienos Kinijos Respublikoje; ankstesniais metais du ISCM festivaliai surengti Honkonge (2002, 2007).

Tarptautinio festivalio atrankoje Lietuvos kompozitorių kūriniai varžėsi tarp 14 skirtingų kategorijų: simfoninio orkestro, simfonietos, kamerinės muzikos ansamblio, styginių kvarteto, trio, choro, kamerinės operos, solo ir kompiuterinės muzikos. Viso buvo atrinkti 62 kūriniai iš 50 pasaulio valstybių nacionalinių sekcijų ir pačių kompozitorių atsiųstų pasiūlymų.

Ambicinga festivalio programa išsiskiria dėmesiu jaunajai kompozitorių kartai – lygiai pusės atrinktų kūrinių autorių amžius yra iki 40 metų. XXI a. Tarptautinė šiuolaikinės muzikos draugija (taip pat ir ISCM Lietuvos sekcija) nuosekliai įgyvendina atvirumo muzikinei dabarčiai ir ateičiai programinę politiką. Nuo 2004 m. organizacija kasmet apdovanoja jaunąjį kompozitorių (iki 35 metų), kurio kūrinys buvo įtrauktas į Pasaulio naujosios muzikos dienų programą. ISCM Jaunojo kompozitoriaus premijos konkurse įvairiais metais dalyvavo jaunieji Lietuvos kompozitoriai Raminta Šerkšnytė, Marius Baranauskas, Justė Janulytė, Egidija Medekšaitė, Rita Mačiliūnaitė ir Justina Repečkaitė.

Šių metų ISCM Pasaulio naujosios muzikos dienose Pekine Justinos Repečkaitės kūrinys „Tapisserie“ varžysis Jaunojo kompozitoriaus konkurse kartu su kitomis 22 kompozicijomis. Konkurso nugalėtoją ketinama apdovanoti ISCM ir Kanados muzikos organizacijos „Music on Maine“ įsteigta pinigine premija ir naujo kūrinio užsakymu. Jo premjera numatyta ateinančiame 2019-ųjų ISCM Pasaulio naujosios muzikos dienų festivalyje Taline.

„Intensyvaus integralumo ir konceptualumo siekiu“ (Ben Lunn) pasižyminti Justinos Repečkaitės kūryba jau antrą kartą skambės tarptautiniame šiuolaikinės muzikos forume. 2015 m. ISCM Pasaulio naujosios muzikos dienose Liublianoje buvo atlikta šios autorės kompozicija „Chartres“ styginių orkestrui (2012), o šių metų Pekino programai atrinktas jos kūrinys fleitai, klarnetui, fortepijonui, smuikui ir violončelei „Tapisserie“ („Gobelenas“, 2015), kurio premjerą atliko veržlus prancūzų šiuolaikinės muzikos ansamblis „Court-circuit“.

Paryžiuje reziduojančios Justinos Repečkaitės kompoziciją įkvėpė gobelenas – daugiaspalvis audinys, pasižymintis dekoratyvumu ir repetityviškumu. Šio kūrinio kompozicinis principas imituoja audimo meną – skirtingų garso atakų sąsajos sukuria tembro, dinamikos ir ritmo polichromiją. Perkusinės fortepijono atakos „orkestruojamos“ išnyrančiais ir pranykstančiais kitų instrumentų tembrais, o jų pulsacijų sankaupos ir persiklojimai sukuria kompleksiškus ritminius raštus.

LMIC inf.


Grįžti
http://www.mic.lthttp://www.srtfondas.lt/http://www.latga.lthttp://www.bernardinai.lthttp://www.muzikusajunga.lthttp://www.koncertusale.lt
f